View Full Version : kobling + pit limiter
Frederik Nielsen
03-08-2010, 15:12
jeg læste et sted i iRacing forumet at koblingen er som en on/off knap, jeg kan ikke forstå hvorfor iR har valgt at lave det på den måde og ikke lavet den i stil med speederen. det ville gøre det nemmer at lave bedre starter, i stort set alle biler.
jeg kunne godt tænke mig at de tilføjede en pit speed limiter i de biler der har det rigtigt, det ville gøre det mere realistisk
Richard Torp Jensen
03-08-2010, 17:41
Pit limiter? Jeg ved ikke hvor mange biler der har det IRL. Men måske var Dallara et bud. Men mit gæt er at der nok ikke er nogle biler der har pit limiter IRL af de biler iRacing har...og har de det er det garanteret noget der kommer i iRacing....før eller siden... :)
Sehested
03-08-2010, 17:54
Pit limiter? Jeg ved ikke hvor mange biler der har det IRL. Men måske var Dallara et bud. Men mit gæt er at der nok ikke er nogle biler der har pit limiter IRL af de biler iRacing har...og har de det er det garanteret noget der kommer i iRacing....før eller siden... :)
ahh mon ikk Mazdaen har det i virkeligheden, og Corvetten vil jeg osse skyde på har det...
Koblingen. Er det ikke en misforståelse? Jeg har set en tråd om at der er nogle som spekulere i at det bedre kan betale sig at mappe koblingen til en knap istedet for en pedal.
Richard Torp Jensen
03-08-2010, 21:19
ahh mon ikk Mazdaen har det i virkeligheden, og Corvetten vil jeg osse skyde på har det...
Det skal du ikke være så sikker på...Formula Mazda er jo en USA serie..så lur mig ikke om der netop ikke er sådan en IRL derovre. Amerikanerne plejer jo at gøre det på deres måde..heldigvis for det.. :)
I NASCAR er der ingen pit-limiter...
Men ligegyldigt..er der biler der har det IRL derovre, ja så kommer det også i iRacing når de finder det passende.. :002:
Jimmy Larsen
04-08-2010, 09:07
Pitlimiter ?!
Corvette, Riley DP og Ford V8.
Richard Torp Jensen
04-08-2010, 16:12
Koblingen. Er det ikke en misforståelse? Jeg har set en tråd om at der er nogle som spekulere i at det bedre kan betale sig at mappe koblingen til en knap istedet for en pedal.
Som iRacing skriver:
This is not a new discussion, it's been brought up over and over by our testers for the last 6 months.
But it doesn't matter. Your macro is not doing anything you couldn't do for yourself if you are skilled enough or take the time to practice. It's only been a few days, most people will certainly not be fully up to speed any time soon on the new shifting techniques. Shortcut macros like this makes it easier for people who are finding the shifting challenging, so it can certainly make some people feel faster, but people who are very good at coordinating their shifts will still be just as fast.
There are people out there who have limited controls: no clutch pedal or whatever, and there are also people who are lacking what most of us take for granted: a full set of feet or hands and macros like this can make the difference between them not being able to participate at all or actually being able to enjoy themselves. Trying to hack any sort of control limitations into the sim can always be worked around in the end at the expense of denying those who have legitimate needs for such things easy access to those aids.
And yeah, I agree the G25 pedals are crap for heel and toe - I end up just left foot braking in the Mustang and downshifting with no clutch because it's too inconsistant to try to get heel-toe to work reliably for me. Not something I'd do in my real cars, but in the sim we're always getting fresh cars with fresh transmissions every time we get in.