View Full Version : Dårlige simracere
Jan Svendsen
05-08-2010, 19:22
Jeg har nu kørt en del Iracing siden jeg startet fornyligt. Jeg har hørt meget snak om at alle passer bedre på i Iracing end i andre sims, fordi systemet er bygget op om SR systemet. Det er der måske også nogle der gør, men at blive samlet på en server med en flok simracere, der respektere hinanden og flag, det sker kun en ud af ti gange. Ok det kan man forvente i Rookie serierne, men at det ikke er ret meget bedre i D Klassen, overrasker mig meget.
Da jeg fik min D licens, ville jeg gerne væk fra Rookie serierne, og købte Skip Barber og banerne til serien. Jeg så frem til at køre race i denne klasse, for havde en forventning om at folk ville passe bedre på og tage færre chancer end man gjorde i Rookie, og overholde blå flag - men nej.
Nu er jeg blevet rådet til at køre forsigtigt, sådan at jeg ikke får grønne tal når jeg køre. Det passer jeg også meget på med, og havde i et hårdt race med Skip Barber på Lime Rock, hvor jeg kun havde mine hjul i græsset een gang. Da jeg køre over målstregen, forsætter jeg ned på lille stykke vej der går ligeud i T1, og stanser der. Så kommer der en eller anden idiot og smadre sin bil op bag i min bil, som flyver over og rammer en anden bil, og forsætter ud i banden. Jeg blev noteret for 11 minus point eller (Inc) så jeg inkasseret 10 for at blive påkørt med vilje og de efterfølger det have, efter race. Det var surt, og jeg havde vildt lyst til at skælde ud og råbe højt.
Men generalt køre rigtig mange i D licens, ikke meget bedre end i Rookie desværre.
Det var også meget skræmmene at læse Dennis Johansen´s beretning fra Week 13 - at ryge fra A licens med høj SR, til en D licens i 5 race, uuuuhhaaaa. Det ville jeg blive ked af, hvis jeg ikke selv var skyld i noget af det.
Oplever i andre også at der er mange der burde øve sig lidt mere, før de stiller op til race - lige meget hvilken licens i har?
Til gengæld når man så er med i et race hvor det hele går op i en højere enhed, så finder der ikke noget der er ret meget bedre.
Men der er alt for mange dårlige simracere, som hellere skulle spille playstation.
Richard Torp Jensen
05-08-2010, 19:45
Nu var Dennis jo også selv medvirkende til det bratte fald..over 20 selvforskyldte inc (med en B licens). i 3 løb tæller jo med..det skal du også tænke på.. :)
Og det er altså nogenlunde nemt at komme op ad stigen igen...når man runder 4.0 i SR får man jo næste licens.
Licens D 3.34 har du og du er næsten lige begyndt med iRacing..imo er det da rigtig fint..jeg kan også se at du selv laver nogle inc med 1x og x2 med lost control..og de tæller også med i en negativ SR :)
Hvis der er en der rammer dig EFTER målstregen på den måde så er det protestbar imo (du får intet ud af at gøre det - men måske lærer HAN noget)...læs i Sporting Code hvordan man gør..eller spørg her..
Du skulle kigge lidt på din iRating. Kan se at du har tilmeldt dig et løb og trækker dig fra fra løbet - det får du minus 93 iRating point for. Er der mindre end 90 sec. til race start er det dumt at trække sig da du får minus på iRating da du bliver placeret som sidst i løbet uanset om du er med eller ej. Vil du trække dig skal der være mere end 90 sec. til race start - i det tilfælde sker der intet med din iRating.
iRating er imo bedre at have mange af en SR. iRating er normalt bedre og cleanere race jo højere du er :)
Og flip aldrig ud på en server...bare spørg Jimmy hvad konsekvensen kan være af det ;)
Jan Svendsen
05-08-2010, 20:03
Jeg siger heller ikke, at jeg ikke selv er skyld i nogle af de Inc der er, men jeg har flere gange måtte køre af banen, for at undgå at påkører en anden racer. Dem har jeg faktisk flest af, fordi folk nogen gange opføre sig meget tåbeligt på banen, fx efter en afkørsel.
Jeg vil hellere have 1 Inc for at køre af banen end at få ?? Inc for at ramme an anden bil. Men i de sidste race har det været meget dårlige racere, efter min mening.
Jeg har trukket mig fra racet fordi det var anden gang jeg skulle i pit i et race, og jeg oplevet at bilen ikke bliver lavet anden gang man er i pit, så jeg vil ikke risikere noget ved at køre med en skadet bil. Derfor har jeg trukket mig.
Jeg har også et par gange meldt mig til løb, men så kom join knappen ikke frem, selvom jeg opdateret siden, så var det bare helt vidt der hvor knapperne skulle være.
Jeg synes bare at det er lidt øv med dem der ikke kender banen og bilen godt nok inden de stiller op til race.
Hej.
Ja det er rigtig øv når man havner i et løb med en flok kamikaze piloter, jeg har selv prøvet det i skip barber på road america, jeg ligger lige i røven af en og bremser ned som jeg skal og i takt med ham der ligger foran, da der kommer en bagfra kørende og bruger mig som bremseklods, dog fik jeg ikke mere skade end at jeg kan gennemføre løbet i top 5.
Men jeg har faktisk valgt at vende det til en god ting at køre med de kamikaze piloter, for du lære at undvige evt. uheld forud og man holder ekstra meget øje i sine spejle, og derved også for styrket reaktionsevnerne, og det tror jeg på gør en til en meget bedre racer, men jo det er rigtig irriterende når man er i situationen, jeg har også været ved at flå rattet i stykker og tæske min pc fordi man bliver sur over at de andre køre af h til og jeg blev lige så sur når det var mig selv der kørte dårligt, men man skal sige til sig selv, det er kun et spil.
Jan, nu har jeg ikke tjekket din irating, men når du køre løb bliver du jo matchet med andre kørere som har en irating i nærheden af din. Det betyder at hvis du ikke har en høj irating, så risikere du at havne på en server med rigtig mange kørere som har lav irating. Lav irating = mange dårlige kørere.
Jimmy Larsen
05-08-2010, 22:31
Det er korrekt hvad Richard skriver, flip aldrig ud på andre på en server....
Jeg "kom til det" og kaldte en anden kører nogle temmelig grimme ting....
Dagen efter fik jeg en betinget ban i 3 måneder....
Gjorde jeg det igen inden for 3 måneder var jeg ude af iRacing for evigt....:089:
Jeg holdt min mund siden hen.....
Men jeg forstår dig udmærket Jan....man banker ikke bare ind i en anden UANSET om det er før, under eller efter race......og i øvrigt også til practise....
Sporting code gælder under ALLE sessioner og til enhver tid....
Hvis det var mig, så ville jeg skrive en mail til ham i int forum og spørge hvorfor han gjorde det (nej, ved godt dit engelske ikke er det bedste) inden jeg anmeldte ham.
I øvrigt, er der noget som helst du skal have hjælp til i forbindelse med engelsk (mail, protest eller lign)...så siger du bare til........så skal vi/jeg nok hjælpe dig :023:
Nu fik jeg kigget på din iRating og det er jo ikke så slemt. Min erfaring er at når man over 1500 så bliver det godt. Det er sikkert dobbelt så godt med 3000, men jeg har aldrig været højere end ca. 1700 :105:
Sehested
06-08-2010, 11:00
Nu fik jeg kigget på din iRating og det er jo ikke så slemt. Min erfaring er at når man over 1500 så bliver det godt. Det er sikkert dobbelt så godt med 3000, men jeg har aldrig været højere end ca. 1700 :105:
Tja jeg har en Irating på lige godt 2000, og jeg møder sku stadig fjolser der kører som blinde.:105:
Tja jeg har en Irating på lige godt 2000, og jeg møder sku stadig fjolser der kører som blinde.:105:
Så må jeg jo have været heldig. Måske kommer det også an på hvilken bil/serie man kører. Jeg har f.eks. kørt Jetta i S2, og er ikke blevet påkørt bagfra.
Sehested
06-08-2010, 13:24
Så må jeg jo have været heldig. Måske kommer det også an på hvilken bil/serie man kører. Jeg har f.eks. kørt Jetta i S2, og er ikke blevet påkørt bagfra.
Tja jeg har lige været inde og køre et Star Mazda løb, det sluttede så i første sving, af en der bankede op bagi mig.
og tit og ofte har jeg lagt mærke til det er både A og B licens kørere som laver det lort, de mener jo nok selv de er for gode til og ligge bagved en C licens kører...
det eneste der kunne minimere det lidt, er hvis der var tvunget qual:023:. så du ikke har en hurtig kører nede bagi feltet som selv mener han sagtens lige kan mase sig ind, inden første sving, bare lige for at nuppe en 1 placering eller 2.:103: hvis man er hurtig så skal man nok komme frem senere i løbet.
Det er efter min mening SÅ frusterende at jeg lidt overvejer om jeg skal forlænge mit membership.:085:
Tja jeg har lige været inde og køre et Star Mazda løb, det sluttede så i første sving, af en der bankede op bagi mig.
og tit og ofte har jeg lagt mærke til det er både A og B licens kørere som laver det lort, de mener jo nok selv de er for gode til og ligge bagved en C licens kører...
det eneste der kunne minimere det lidt, er hvis der var tvunget qual:023:. så du ikke har en hurtig kører nede bagi feltet som selv mener han sagtens lige kan mase sig ind, inden første sving, bare lige for at nuppe en 1 placering eller 2.:103: hvis man er hurtig så skal man nok komme frem senere i løbet.
Det er efter min mening SÅ frusterende at jeg lidt overvejer om jeg skal forlænge mit membership.:085:
Det kan jeg sagtens følge dig i. Jeg har aldrig kørt Star Mazda...
Du kunne selvfølgelig klage over vedkomne.
Btw., fordi man har A eller B licens, behøver man ikke være en bedre kører end en med D licens. Fast Track licens systemet har ødelagt det.
Sehested
06-08-2010, 13:47
Det kan jeg sagtens følge dig i. Jeg har aldrig kørt Star Mazda...
Du kunne selvfølgelig klage over vedkomne.
Btw., fordi man har A eller B licens, behøver man ikke være en bedre kører end en med D licens. Fast Track licens systemet har ødelagt det.
Gider ikk engang og klage, det får jeg INTET ud af, hverken mine tabte Irating eller SR
har klaget en gang, og fik medhold, men derudover fik jeg ikke noget ud af det, iforehold til det arbejde der ligger i og oprette klagen....
Martin Dyrlund
06-08-2010, 14:10
Hvis de accepterer klagen så får vedkommende en straf men du får ikke af vide hvad type straf. Så jo for guds skyld klag der bliver gjort noget ved dem man klager over og får medhold i.
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 14:25
Det er noget tis at skrive....imo... :103:
Tit og ofte? Har du statistik på det? Hvem siger de er bedre til at køre bil end du er? :) At have en højere licens end du, fortæller ikke noget om at de er bedre til at køre bil end dig..så væk med "fordommene"... :045:
tvungen Q vil ikke hjælpe på det problem...mange er bedre til at køre Q end til at køre race...
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 14:30
Gider ikk engang og klage, det får jeg INTET ud af, hverken mine tabte Irating eller SR
har klaget en gang, og fik medhold, men derudover fik jeg ikke noget ud af det, iforehold til det arbejde der ligger i og oprette klagen....
Med den holdning er du jo så selv med til at holde "idioterne" på banen. Du fik medhold det er jo pointen, det hjal at klage. At du ikke får SR og iRating tilbage er ok..men du er med din protest med til at ham der gjorde "et eller andet imod dig" tænker sig om næste gang. Måske har han fået en advarsel..3 måneders ban hvis han gør det igen...og kommer der en protest mere, så goodbye til ham i 3 måneder eller måske mere...
Det er den eneste måde man kan stoppe u-ren kørsel på..at lade være med at gøre noget hjælper ingen! :002:
Sehested
06-08-2010, 15:29
Med den holdning er du jo så selv med til at holde "idioterne" på banen. Du fik medhold det er jo pointen, det hjal at klage. At du ikke får SR og iRating tilbage er ok..men du er med din protest med til at ham der gjorde "et eller andet imod dig" tænker sig om næste gang. Måske har han fået en advarsel..3 måneders ban hvis han gør det igen...og kommer der en protest mere, så goodbye til ham i 3 måneder eller måske mere...
Det er den eneste måde man kan stoppe u-ren kørsel på..at lade være med at gøre noget hjælper ingen! :002:
det kan godt være, men det er da noget af et arbejde og skulle indgive en klage synes jeg..........og nej der er ingen der siger fordi de har højere licens at de kører bedre, jeg tror bare problemet er at DE tror det, og derfor ikke gider vente på en reel mulighed for at kunne overhale sikkert.
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 16:08
Pjat..der er tosser i Rookie..rigtig tosser..der er tosser i D, C, B, A Pro og det WM halløj. Der er også "tosser" i F1, WTCC, Race On, GTR 2 osv..tosser er alle vegne..og hvis ikke man gider hjælpe med at få dem irettesat, ja så bliver det kun værre og værre..
Så bliver jeg som Pro kører påkørt bagfra af en D, C, B eller A licens, skulle jeg så se "ned" på alle dem der har en C licens?..hmmm :)
Jeg syntes også jeg læser mere og mere om at nogle kører med hovedet under armen..det var der også nogle der gjorde da jeg kørte meget..men hvorfor læser man det oftere nu? Mit gæt er fordi medlemstallet er steget til det dobbelte siden jeg kørte meget..jo flere medlemmer..jo flere incidents..det er naturligt..og så er det sgi en skam hvis folk ikke protesterer...hvis altså det er noget andre gør med vilje..race incidents sker i alle sims..og IRL... hvem så WTCC fra Brno? Der lavede de også masser af inc... :003:
Jeg syntes nu din iRating og SR går pænt opad...
Din avg. incidents er godt nok over 4,7 men den bidrager du også selv til med dine lonely 1x :)
Men selvfølgelig er det da p-ss- irriterende at blive ramt bagfra...det bliver jeg også selv fra tid til anden..men finder jeg bedre og cleanere race i andre sims? Nej det gør JEG ikke...så jeg har lært at tage det sure med det søde....
Håber du finder dig til rette...på trods af nogle påkørsler hist og pist.. :)
Martin Aldal
06-08-2010, 17:09
1x inc er overhovedet ikke synonym med selvforskyldt. Rigtig mange gange har man ganske enkelt ikke andet valg end at køre uden for banen hvis man vil undgå et stort sammenstød med ENDNU flere inc til følge. Jeg har som nævnt tidligere fået ødelagt størstedelen af mine Skippy ræs pga fæmikler af den type. Og det har ikke en bjælde med SR eller IR at gøre. Det bliver ikke en hat bedre om man har over 2000. Jeg har stoppet min subscribtion, og vender tilbage til Rfactor. Der ved folk sgu hvad gentleman ræs er (i liga løb). Jeg nægter ganske enkelt at betale for at køre et spil hvor andre har direkte indflydelse på min rating....På den dårlige måde.
Spillet er godt, bilerne sjove osv. Fysikken er dog ikke så højt i skyerne som nogen prøver at gøre den til. Visse Rfactor mods er af langt højere kvalitet når det kommer til fysik. Jeg kom med en høj forventning til Iracing, men blev fælt skuffet. Men sådan går det jo nogen gange :003:
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 18:40
1x inc er oftest selvforskyldt, men selvfølgelig ikke alle.. Men der hvor du må undvige er som IRL...fantastisk så realistsisk iRacing er. At det så koster SR er ligegyldigt, for hvor mange har man brug for for at spille iRacing?
Godt at høre du er gået tilbage til noget du syntes er bedre. Måske det var bedre at lade være med at have så høje forventninger til tingene.. :042:
Men hyg dig med rFactor...imo et crap spil..men der er vi jo så forskellige.. :)
Martin Aldal
06-08-2010, 20:01
Du fordrejer tingene Richard. Der hvor jeg taler om at måtte undvige (læs køre af banen) sker MEGET sjældent i virkeligheden. Det har konsekvenser både på og uden for banen. Så nej. Det har intet med virkeligheden at gøre på det punkt.
Rfactor et crap spil?....lol. Det er jo der du ser den største samling af seriøse sim kørere. Det taler jo for sig selv ;)
Men en ting har du ret i. Jeg burde ikke have haft så store forventninger. Men jeg havde sgu ikke forventet at gennemsnits feltet indeholdt SÅ stor en mængde af "sub par" piloter.
Hvis man ikke vil køre iRacing på public servere kan man jo "bare" melde sig ind i en liga som benytter private/host'ede løb.
De generelle servere skal sammenlignes med public servere i Race, GTR2, rFactor og lign., og der er kvaliteten af kørerne bedre i iRacing. At der er nogle padder som ikke kan finde ud af det kan skyldes for mange og for billige promo codes, samt at folk kører over evne. Nå det så er sagt, så har jeg altså ikke været så uheldige som i har, og derfor er iRacing bare det rigtige for mig.
At det ikke er alle som synes at iRacing er godt, er fint med mig. Det vigtigste er at folk prøver det (ordenligt) inden de rakker det ned. Jeg har f.eks. aldrig været den store fan af Race serien, men jeg kørte da med i DRLs første sæson inden jeg droppede det. Andre er vilde med det, og sådan er vi forskellige. Det er meget ærgeligt at folk dropper iRacing pga. folks dårlige kørsel, da iRacing jo har taget problemet seriøst, men jeg forstår det godt...
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 21:15
Du fordrejer tingene Richard. Der hvor jeg taler om at måtte undvige (læs køre af banen) sker MEGET sjældent i virkeligheden. Det har konsekvenser både på og uden for banen. Så nej. Det har intet med virkeligheden at gøre på det punkt.
Rfactor et crap spil?....lol. Det er jo der du ser den største samling af seriøse sim kørere. Det taler jo for sig selv ;)
Men en ting har du ret i. Jeg burde ikke have haft så store forventninger. Men jeg havde sgu ikke forventet at gennemsnits feltet indeholdt SÅ stor en mængde af "sub par" piloter.
Sker det sjældent i real life...jeg så WTCC fra Brno...og du må godt nok være uheldig at du må undvige SÅ mange gange i iRacing at det ikke er dig selv der skaffer de fleste af dine 1x inc... :002:
Desuden sker de fleste 1x når måske 80% af os i iRacing sætter halvdelen af sin bil uden for curben. Mine få 1x har jeg i 80% af tilfældende fået ved at selv sætte bilen uden for curben..but nevermind...
I 39 løb har du et avg. incidents på KUN 3.3846 med en C licens og det fra da du blev medlem 17/6 og indtil dit sidste løb den 28/6...... det er sgi fint, men ok hvis du lader dig gå på at sådan en flot avg. inc er iRacing jo bare ikke noget for dig som du også har erkendt.. :002:
Jeg syntes det er langt ude at sige at rFactor har den største samling af seriøse simracing kører...men ok din mening..
rFactor er imo et crap spil..det er SimBin om igen og jeg hader SimBin..og jo jeg har kørt dem alle, så jo jeg kan snakke med om det..Men at der er nogle der kan li` det er fint med mig..jeg håber at alle kører det de må finde interessant..
@Michael - dropper det fordi der er nogle "fjolser" i iRacing fatter jeg så ikke. For hvor findes det bedre? På de åbne LFS servere, rFactor, Race On osv..no way - jeg har været der. Hvis man dropper det pga nogle uheld som sker i alle sims..ja så tror jeg i bund og grund ikke man er til sims.. :)
Martin Aldal
06-08-2010, 21:41
Nu er det jo sådan at Simbins 2 første spil er bygget på Rfactors engine. Så at sige Rfactor er Simbin om igen er noget sludder. Og Rfactor er blevet forædlet mere end nogen anden SIM nogensinde har været eller bliver igen. Dette takket være det store og særdeles kompetente moding community. Simbin har kun lavet 2 fornuftige spil. GTR og GTR2. Deres "race" serie er ulidelig ringe ;)
Min relativ lave inc/race er udelukkende pga mine løb i Spec Ford og Solstice. Der gik fuldstændig hat og briller i den med Skippy. Jeg kører ræs for at køre ræs (no shit). Jeg vil sgu ikke bakke af i et løb bare for at undgå at få negativ rating når jeg ved jeg kører fair. Det ved jeg mange gør. Og det er mit indtryk at andre netop udnytter det faktum.
John Holme
06-08-2010, 21:51
Jeg har nu fundet ud af bl.a. hvorfor vi får minus SR når andre er skyld it det 100% - det er for at simulere det virkelige liv hvor det vil få konsekvenser for dig at blive ramt ( reparering - reservedele osv. rent økonomisk, i hvert fald ) og så er deer jo det sædvanlige vi får at vide : man har selv bragt sig i situationen ved at deltage i ræset - LOL
Jeg er ikke helt sikker, men er det ikke ilde set at parkere bilen efetr målstregen ? Vil de ikke gerne ha man helst køre hele vejen rundt og ind i pit ?
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 21:58
Jeg ved godt nok ikke hvem der kom først SimBin eller rFactor, jeg ved bare de ligner hinanden..og jeg skrev intet om hvem der var først..jeg skrev bare at rFactor var SimBin om igen...så nu retter jeg det så til SimBin er rFactor om igen..og nu ved du jo heller ikke om jeg havde et SimBin spil førend rFactor og i den henseende kunne jeg så have ret i at rFactor er SimBin om igen hvis jeg først fik rFactor 2 år efter det første SimBin jeg fik..og det var nok såvidt jeg husker GTR...
Jeg kører også race men har aldrig oplevet det som du og det har 99% af dem her i forum heller ikke. Der vil da være nogle der måske bliver ramt..men så er der MÅSKE noget de selv gør forkert..
Men held og lykke med dit rFactor, bare jeg bliver fri for at høre om det... :003: Modding eller ej...mismatch gøgl er bare min mening..men bare rolig Martin - jeg kommer ikke i et rFactor forum og skriver at det er crap..jeg skriver heller ikke på DRL at Race On osv er crap, for jeg er af den mening at folk skal have lov at have deres fritids interesse i fred og så er min mening om det er crap aldeles ligegyldig for det bidrager absolut ikke til en positiv stemning.. :)
PS: Og du kan stole på at jeg køber rFactor 2..for at prøve det i mere end en måned..hvis ellers det ikke opfører sig som #1 og SimBin spil...for så ryger det ud med det samme..der skal være en klar forbedring...
@Michael - dropper det fordi der er nogle "fjolser" i iRacing fatter jeg så ikke. For hvor findes det bedre? På de åbne LFS servere, rFactor, Race On osv..no way - jeg har været der. Hvis man dropper det pga nogle uheld som sker i alle sims..ja så tror jeg i bund og grund ikke man er til sims.. :)
Nu har jeg jo ikke droppet det, men hvis jeg blev kørt af gang på gang, så ville jeg droppe det. Jeg mener jo at iRacing koster en del, og hvis andre så hele tiden ødelægger mine løb ville jeg også blive træt af det.
Nu forholder det sig bare sådan at jeg ikke kan genkende de dårlige episoder som andre skriver om, og derfor er jeg stadig her...:080:
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 22:05
Jeg har nu fundet ud af bl.a. hvorfor vi får minus SR når andre er skyld it det 100% - det er for at simulere det virkelige liv hvor det vil få konsekvenser for dig at blive ramt ( reparering - reservedele osv. rent økonomisk, i hvert fald ) og så er deer jo det sædvanlige vi får at vide : man har selv bragt sig i situationen ved at deltage i ræset - LOL
Jeg er ikke helt sikker, men er det ikke ilde set at parkere bilen efetr målstregen ? Vil de ikke gerne ha man helst køre hele vejen rundt og ind i pit ?
Andre er skyld i det? Hvordan skal et PC spil kunne vurdere hvem der er skyld i det? Er der en der kører op bag i en og får 4x for det - hvem har så skylden? Brake testede ham foran ham bagved? Lukkede ham foran "døren" i fjæset af ham bagved? Så det bliver lidt svært at få et PC spil til at kunne vurdere dette..
Men din iagttagelse med hensyn til rep. osv er også et af iRacing argumenter...:)
At parkere efter målstregen er ikke ok. Det står vistnok også i Sporting Code, men at fortsætte banen rundt for at komme i mål til slut er ikke nødvendigt. Jeg husker altid at køre langsomt efter målstregen (afhængig af om der er andre bagved eller meget tæt på) og når farten er under de 30 km/t sætter jeg den ligeså stille ud på græsset og resetter dermed uden for banen uden at risikere andres SR..
Martin Aldal
06-08-2010, 22:07
Mismatch er et ikke eksisterende problem i de fleste ligaer. I dag bruger man Simsync. En lille aplikation som sørger for at synkronisere dine filer med serveren ;) Double click and grab your dick :P Det er nemt :)
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 22:24
Nu har jeg jo ikke droppet det, men hvis jeg blev kørt af gang på gang, så ville jeg droppe det. Jeg mener jo at iRacing koster en del, og hvis andre så hele tiden ødelægger mine løb ville jeg også blive træt af det.
Nu forholder det sig bare sådan at jeg ikke kan genkende de dårlige episoder som andre skriver om, og derfor er jeg stadig her...:080:
Jeg mente heller ikke du havde droppet det.. :003: - jeg mener bare stadigvæk hvad er alternativet til iRacing hvis ikke man kan klare at blive kørt af. Nuvel..hvis man OFTE bliver kørt af kan det også være ens egen "kørestil" der er udslagsgivende eller ens manglende evne til at "læse" sine modstandere, placering af deres biler osv.
I iRacing er det meget ofte nye modstandere man mødes med i en given serie..og da er det ikke bare noget vildt race jeg f.eks kaster mig ud i, for det kan tage tid at lære de andres kørestil at kende. Hvis man så har mødt en person flere gange, så kender man ofte vedkommens kørestil og så er det nemmere at race derud ad hjul mod hjul. Derfor er Hosted race en god ting, da man kender de fleste på forhånd og ved hvor langt de vil gå og om de KAN køre race..:003:...
Men som dig kan jeg heller ikke genkende de der dårlige episoder.. :) - men det kan jeg på de "åbne" LFS servere, GTL, Race On, rFactor osv. Sidst jeg ville give Race On en rigtig online chance kom jeg i mine løb aldrig igennem T1 fordi folk kørte til højre og venstre og lige igennem mig....Noget andet er så hvis jeg havde kørt i en lukket liga...f.eks hos DRL, så havde det nok været bedre..men selv der er de begyndt at klage over for megen dirty kørsel.. :003:
Du skrev før om at Fastrack har gjort sit til at der måske er flere "fjolser"...og der tror jeg du delvis har ret..men jeg tror også som jeg skrev før, at jo flere medlemmer jo flere yterer sig om dårlige episoder. Og nogle går nok også mere op i inc. i iRacing end de gør i f.eks Race On da der ikke er iRating og SR på spil. Men derfor er iRacing også et helt andet oplevelse end de andre sims.
Og i takt med at prisen falder i iRacing, ja så vil der også komme flere "båtnakker" - desværre. Jeg ville intet have imod at prisen steg til det vi gav det første år og jeg ville intet have imod at man var 12 uger om at få næste licens....som jeg havde det med alle mine licenser..Fasttrack er imo en dum ide..men de skal jo have penge ind og det forstår jeg også.. Måske man skulle lave en sæson kortere end 12 uger og så skippe Fasttrack.. :002:
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 22:28
Mismatch er et ikke eksisterende problem i de fleste ligaer. I dag bruger man Simsync. En lille aplikation som sørger for at synkronisere dine filer med serveren ;) Double click and grab your dick :P Det er nemt :)
Ligaer? Jamen jeg sammenligner med iRacings åbne servere - det må være fair..iRacings åbne servere og rFactors åbne servere.. :)
Jeg gider heller ikke at skulle installere add-on programmer osv for at få tingene til at virke. Jeg vil have at et produkt virker uden installering af programmer fra tredje person..som iRacing eller min gamle forhenværende elskede SIM, Live For Speed...:002:
Martin Aldal
06-08-2010, 22:36
Fint. Åbne servere så. Pils bier bude...Problem solved. Du kan altid google det ;)
Det er jo netop addons der gør Rfactor bedre end alle andre (i visse mods). Der er skam også mange rigtige racer kører med i udviklingen af dem. Plus den bonus at modding teams ALDRIG er underlagt en distributør der tvinger produkter på markedet før de er klar :)
Jeg mente heller ikke du havde droppet det.. :003: - jeg mener bare stadigvæk hvad er alternativet til iRacing hvis ikke man kan klare at blive kørt af. Nuvel..hvis man OFTE bliver kørt af kan det også være ens egen "kørestil" der er udslagsgivende eller ens manglende evne til at "læse" sine modstandere, placering af deres biler osv.
I iRacing er det meget ofte nye modstandere man mødes med i en given serie..og da er det ikke bare noget vildt race jeg f.eks kaster mig ud i, for det kan tage tid at lære de andres kørestil at kende. Hvis man så har mødt en person flere gange, så kender man ofte vedkommens kørestil og så er det nemmere at race derud ad hjul mod hjul. Derfor er Hosted race en god ting, da man kender de fleste på forhånd og ved hvor langt de vil gå og om de KAN køre race..:003:...
Men som dig kan jeg heller ikke genkende de der dårlige episoder.. :) - men det kan jeg på de "åbne" LFS servere, GTL, Race On, rFactor osv. Sidst jeg ville give Race On en rigtig online chance kom jeg i mine løb aldrig igennem T1 fordi folk kørte til højre og venstre og lige igennem mig....Noget andet er så hvis jeg havde kørt i en lukket liga...f.eks hos DRL, så havde det nok været bedre..men selv der er de begyndt at klage over for megen dirty kørsel.. :003:
Du skrev før om at Fastrack har gjort sit til at der måske er flere "fjolser"...og der tror jeg du delvis har ret..men jeg tror også som jeg skrev før, at jo flere medlemmer jo flere yterer sig om dårlige episoder. Og nogle går nok også mere op i inc. i iRacing end de gør i f.eks Race On da der ikke er iRating og SR på spil. Men derfor er iRacing også et helt andet oplevelse end de andre sims.
Og i takt med at prisen falder i iRacing, ja så vil der også komme flere "båtnakker" - desværre. Jeg ville intet have imod at prisen steg til det vi gav det første år og jeg ville intet have imod at man var 12 uger om at få næste licens....som jeg havde det med alle mine licenser..Fasttrack er imo en dum ide..men de skal jo have penge ind og det forstår jeg også.. Måske man skulle lave en sæson kortere end 12 uger og så skippe Fasttrack.. :002:
Vi er enige :food-smiley-015:, jeg kan bare godt forstå Martins pointe hvis hans løb har været så dårlige. Nu ved jeg tilfældigvis at Martin før har været meget skeptisk omkring iRacing, så derfor skal der måske ikke så meget til før han har fået nok, og hvis man er tilfreds med rFactor så er der da ingen grund til at bruge penge på iRacing.
Jeg har selv haft noget fede stunder med rFactor, men selve konceptet med iRacing tiltaler mig meget mere. Jeg kan deltage i en liga, men skal ikke vente med at kører ræs en gang hver 2 uge eller hver 3 uger, nææ jeg kan kører hver dag eller hver 2 dag hvis jeg vil.
Indtil videre lever jeg det "farlige" liv på iRacings public servers.
Martin Aldal
06-08-2010, 22:44
Jeg kører ALDRIG på public servere i Rfactor.
Og hvis jeg ikke skal køre på Iracings "public" servere, men i en liga. Hvad er det så lige jeg betaler for hver måned? Nej den holder ikke. Jeg havde forventet bedre. Ikke af Iracing teamet, men af folk der kører i de forskellige serier.
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 22:53
jeg kan bare godt forstå Martins pointe hvis hans løb har været så dårlige.
Ja og det er jo hans opfattelse af det og det respektere jeg.
(det nedenunder er ikke om Martin - bruger bare hans tid i iRacing og avg. inc. som sammenligning)
Men omg..jeg tror i bund og grund ikke man er til iRacing hvis man har en start avg. (efter 14 dage) på 3,7 og mener at der overvejende er dirty kørsel der har ødelagt ens oplevelse - for med kun 3,7 er der også løb der har gået godt....
Jeg havde også det første år en start avg. efter måske en måned på det samme som Martin og da 2008 var færdig var jeg havnet på 2,6. Den gik støt nedad jo højere iRating jeg fik (dermed bedre og måske mere fair) og også fordi jeg løbende lærte mange af de andre at kende (og dem mig) så vi undgik dumme situationer.. (det hele kommer mere og mere til at ligne Hosted/lukkede liga race)
I 2009 kom den længere ned, nemlig ned på 1,1 men kun for 37 løb. Men det beviser bare at alting bliver bedre i takt med at man SELV lærer tingene i iRacing...nemlig at køre klogt (som gælder i alle sims - men måske mere i iRacing pga af iRating og SR)...:002:
En Bennini i WTCC kører ikke klogt og derfor er han altid enten skyld i tingene selv eller bare kører med lukkede øjne uden at "læse" modstanderen.. :089: - og det høster man ingen sejre for og man mister mange penge til rep...ligesom i iRacing, men da hedder det bare SR.....og koster på den konto.. :003:
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 22:57
Jeg kører ALDRIG på public servere i Rfactor.
Og hvis jeg ikke skal køre på Iracings "public" servere, men i en liga. Hvad er det så lige jeg betaler for hver måned? Nej den holder ikke. Jeg havde forventet bedre. Ikke af Iracing teamet, men af folk der kører i de forskellige serier.
Du har da valget imellem iRacing officielle løb og hosted race - som andre har det i rFactor.
Betaler for? Du betaler da ikke kun for iRacing servere. Du betaler for mere end det..FiRST f.eks....
Og hvis den ikke holder Martin, så glem dog iRacing og nyd dit rFactor..ingen har tvunget dig i iRacing.. :)
Ja og det er jo hans opfattelse af det og det respektere jeg.
(det nedenunder er ikke om Martin - bruger bare hans tid i iRacing og avg. inc. som sammenligning)
Men omg..jeg tror i bund og grund ikke man er til iRacing hvis man har en start avg. (efter 14 dage) på 3,7 og mener at der overvejende er dirty kørsel der har ødelagt ens oplevelse - for med kun 3,7 er der også løb der har gået godt....
Jeg havde også det første år en start avg. efter måske en måned på det samme som Martin og da 2008 var færdig var jeg havnet på 2,6. Den gik støt nedad jo højere iRating jeg fik (dermed bedre og måske mere fair) og også fordi jeg løbende lærte mange af de andre at kende (og dem mig) så vi undgik dumme situationer.. (det hele kommer mere og mere til at ligne Hosted/lukkede liga race)
I 2009 kom den længere ned, nemlig ned på 1,1 men kun for 37 løb. Men det beviser bare at alting bliver bedre i takt med at man SELV lærer tingene i iRacing...nemlig at køre klogt (som gælder i alle sims - men måske mere i iRacing pga af iRating og SR)...:002:
En Bennini i WTCC kører ikke klogt og derfor er han altid enten skyld i tingene selv eller bare kører med lukkede øjne uden at "læse" modstanderen.. :089: - og det høster man ingen sejre for og man mister mange penge til rep...ligesom i iRacing, men da hedder det bare SR.....og koster på den konto.. :003:
Måske har det noget at gøre med hvordan man køre sin sim. Jeg er simracer "uddannet" i GPL i tidernes morgen, og der havde det store konsekvenser hvis man rørte hinanden. Andre er måske vant til standardvogne hvor det er ok at bytte lidt lak, men den går ikke i iRacing. Det er det samme med Skip Barber, det er forbudt at ramme hinanden, men det ved folk måske ikke, eller måske er folk for aggressive.
Richard Torp Jensen
06-08-2010, 23:20
Glemte lige at skrive min avg. inc for alle sæsoner lagt sammen..der er den på 2.2386 efter 197 løb....