PDA

View Full Version : Vi mangler folk......

Keld W. Nielsen
13-02-2011, 13:10
Kom nu gutter !!

Der mangler kører til vort Søndagsrace...

Dennis Johansen
13-02-2011, 14:18
min bank rådgiver tillader ikke køb af diesel bil :(

Peter Jensen
14-02-2011, 07:41
jeg vil ikke som sådan kritiserer det som det er nu , for jeg har ikke nogle bedre alternativer pt , men jeg kan da melde tilbage hvorfor jeg ikke benytter mig af det , og det ligger i bil valget , kort og godt , en del af de biler der bliver benyttet er bare ikke lige mig, og når der så er så meget tid imellem de biler jeg faktisk gider holder jeg mig nok til GGC som det er lige nu.

Jacob Jørgensen
14-02-2011, 10:46
Mit problem er også at jeg ikke har biler og baner til de fleste løb.

Jimmy Larsen
14-02-2011, 11:13
Jeg er enig med de fleste.......

Den der VW er godt nok kedelig at køre i......
Det er ikke fordi den ikke er udfordrende, det er bare ikke en racerbil.....
Udfordringen består i øvrigt i at håndtere verdens mest understyrende forhjul.....:003:

:023:

Keld W. Nielsen
14-02-2011, 11:59
Jeg syntes nu at den Jetta er udfordrende nok. :105: og kedelig syntes jeg ikke, men jeg har jo heller ikke så stor erfaring med de hurtigere biler.

Men alle Race er da meget mere spændende, hvis der er flere deltagere og vi burde da kunne mønstre lidt flere end 5-6 stykker.

Selvfølgeligt er det svært, hvis man mangler bil eller bane :080:.

Jeg lærer sku en del af jer "udlærte" gutter hvergang og jeg ved at jeg giver jer en udfordring også ( I skal nemlig forbi mig hele tiden:005:), men mine tider bliver bedre og bedre takket være et par velpladserede fif i ny og næ.

Peter Jensen
14-02-2011, 14:27
nu er det så ikke fordi jeg finder jettaen vildt kedlig , men givet , der er ikke så meget spræl i den som så meget andet, og jeg har alt hvad iracing har at byde på så det er ikke der den ligger for mig , men der var kun et par biler ud af dem der er valgt som jeg gider at køre og så springer jeg over.

for at det skal være sjovt / interessant for mig , behøver det ikke var noget voldsomt , f.eks er star mazda den hurtigste bil jeg køre i, i de officelle sæsoner , williamsen er da meget interessant og imponerenede , men det er ikke en jeg pt ville kaste mig ud i løb , der er den simpelthen for extrem til mig , men jeg nyder da og smide et par omgange af i test for mig selv.

jeg er nok mest til de lidt mere afslappede klasser endnu ( jeg er jo først lige genstartet i det sene efterår )
men jeg kender det godt det er utroligt svært når der er så meget at vælge imellem , jeg har selv været liga admin i diverse spil og dengang det var nemmest var i gpl tiden for der var der ikke som meget at vælge imellem , det var enten gpl eller nascar hvis man ville køre online liga.
I gtr2 var blev det så lidt svære pga udvalget plus der hele tiden kom nye titler til med nye serier som trak i folk, vi prøvede fakstik i gtr2 det samme koncept med en ny bil til en ny bane i en mindre serie og det blev den mindste succes og blev så vidt jeg husker heller ikke kørt til ende, af den simple grund at folk ikke gad og skifte bil hele tiden , det var bedre hvis vi lavede små serier med en bil så var folk mere med også selv om det ikke lige var deres favorit bil, men de lærte den bedre at kende fordi det var den samme hele serien igennem og flere gange skete det da også at folk gav udtryk for at de var glade for at have meldt sig til for at de kom til at lære en bil at kende bedre fordi de ellers ikke havde gidet af sig selv at prøve ordenlig af.

Men for os den gang var de jo nemmere eller ihvertfald mere omkosnings frit at prøve koncepter af fordi det ikke kostede os noget at sætte en server op ud over de udgifter der var i forvejen da maskinerne og internettet var igang, med iracing koster det jo ved kasse 1 hver gang selv hvis man bare vil tage en trænings session i løbet af ugen med sine kammier, jeg ved godt det kun er 3$ pr gang , men det render jo op ad alligevel , så min erfaring som tingenes tilstand er lige pt at finde ud af hvor den største fællesnævner er og få sat det op og når det så er kommet godt igang og folk har det som vane at man bare skal køre om søndagen, kan man søge ud i det mere eksotiske, ja det lyder kedligt men det er den erfaring jeg har gjort mig igennem tiden når jeg har stået ved rorpinden ;)

Frank Sonne
14-02-2011, 15:11
Er det fordi der ikke er interesse for søndagsløb mere?

Skal det bare være fun race om søndagen for folk gider vise sig? Skal vi lave det uden point?

Sunday iRacing League er IKKE andet end et andet navn for Sunday Fun Races som det hed før iLeague kom til forum. Der er INGEN der forlanger at man skal deltage i League delen af disse races, det er mest til de hardcore iRacere der stiller op uanset hvad der bliver kastet op af comboer, problemet er at vi altid er de samme 6-7 stykker til løbene...

Det er ikke ofte at der kommer nogle ind for bare at have et fun løb, som var intentionen med denne League, men det at det er en League virker som om det blot skræmmer folk væk... Problemet er bare ved at fjerne point at det ikke er en "straf" for at lave incidents.

Der er individuel tilmelding til hver event for at man kan deltage i de comboer man finder interessant, og ikke på Leaguen, da det ikke er League delen der er i fokus men hvert enkelt løb.

Hvad angår valg af biler, det er med spredt fægtning, da det igen ikke er Leaguen der er i fokus, men fun delen, og de biler der vælges er for at man kan gøre sig en smule erfaring med bilerne et sted hver det betyder knap så meget som det gør i de officielle ligaer fra iRacing. F. eks. er Radical SR8, Williams F1, Corvette C6.R m.fl. bilerne valgt til disse løb, da jeg finder dem sjove biler at køre, men jeg vil ikke bruge en hel sæson i dem, men blot et løb for sjov en gang imellem.

Det sidste der kunne få mig til at fjerne pointen er at folke har en MEGET dårlig tendes til at stoppe deltagelsen, hvis de ikke har chance for at vinde...

En ting er i hvert fald sikkert, kommer der ikke snart større deltagelse end 6-7 stykker, så stopper denne league, ikke at jeg ikke vil betale, men jeg gider snart ikke flere løb, med så få deltagere... I løbet i går var vi 4 mand inden for 2 sekunder de første 10 omgange, det var sjovt og fedt, men efter et uheld foran mig i T3. sidst, var vi to tilbage i den gruppe, 4 sving senere lavede jeg en fejl, og derefter så jeg INGEN resten af løbet... DET gør IKKE VW Jetta'en sjovere at køre.

Hvis man nu meldte sig til de løb man fandt interessant, så havde jeg jo også muligheden for at ændre comboerne, hvis der er for lille tilmelding, men som det er i dag, melder folk sig først til løbet 1-7 dage før det skal køres, og det er for sent til at ændre comboen.

Men kom med input til hvad jeg skal gøre for at der kommer flere til løbene, for det vil være synd at der ikke er noget aktivitet på hosted siden.

Mads E Hansen
14-02-2011, 19:40
Har haft fri idag, så jeg drak mig i hegnet igår :082: dont drink and drive