PDA

View Full Version : Escors Le Mans Series

Anders Dahl
15-04-2012, 22:27
Der er en ny endurance serie oppe:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1929998.page

Cars
LMP2 – HPD ARX-01C
GT1 – Corvette C6R
GT2 – Ford GT

Calendar

120 minutes of Sebring (night)
Date: May 20th
Length: 120 minutes
Pit stalls: 43

2.4H of Spa-Francorchamps (endurance)
Date: June 3nd
Length: 144 minutes
Pit stalls: 60

Silverstone (GP)
Date: June 24th
Length: 120 minutes
Pit stalls: 54

iRLMS Petit Le Mans (Road-Atlanta)
Date: July 8th
Length: 150 minutes
Pit stalls: 43

There will be 1 drop week

---------------

Jeg har meldt mig til i en Corvette. Hvis der er andre Corvette lystne kan vi jo lave et hold :)

Egil Sandfeld
15-04-2012, 22:41
Det er rigtigt fedt med den lille serie, jeg kan dog kun deltage på Spa og Silverstone, men jeg er klar på C6.r! Jeg er tilmeldt på holdet "iRacingDanmark" - du kunne jo gøre det samme :)

Lasse Bruun-Hansen
30-04-2012, 11:35
Har også meldt mig under "iRacingDanmark" fanen i GT2 klassen! Håber der bliver et ledigt spot.. Første race er lidt usikkert for mig, men de sidste 3 burde jeg kunne deltage.

Tak til Egil for at minde mig om denne serie. Havde helt svedt den ud :)

Egil Sandfeld
30-04-2012, 12:10
Ja det lover godt, især fordi mr. Egilstone skal være en af flere race stewards og har hjulpet med reglerne til serien :080:

Egil Sandfeld
06-05-2012, 22:33
Første træning resultater... http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5555155&custid=64876

J (http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5555155&custid=64876)eg kørte tre omgange med vores setup, Anders... Det vi havde vi 120min of Sebring, og satte hurtigt 2 nye pb i mørket: 1:55.444 og lige efter 1:55.430 med 15,6 L.. Vi har helt klart en mulighed for at stå godt med vores setup! :)

Lasse Bruun-Hansen
07-05-2012, 09:30
Fik også kørt lidt igår. Selvom jeg er på reserve-listen fik jeg passwordet af Niel (det var nu heller ikke fordi der var fyldt derinde..)

Valgte LMP2'en da jeg mest håber på at få en plads der. Fandt først lidt fart i den til allersidst efter at have skiftet fra High til Med. downforce. Fik optimal ned på ca. 1:46.000. Den virkede nu rimelig stabil ved medium, men tror alligevel jeg vælger HDF til selve racet.. For en sikkerheds skyld :) (hvis jeg får en plads selvf.)

Flot tid Egil :023:

Egil Sandfeld
07-05-2012, 12:29
Selvfølgelig gør du det, for der er ALTID afbud. Du får nok bare bekræftelsen lige inden serveren starter, for først der ved vi, hvor mange der har tænkt sig at dukke op. Fedt med Derek Speare præmier :D

Anders Dahl
08-05-2012, 09:26
Jeg har desværre fået en vagt den Søndag, men arbejder hårdt på at få den fjernet! Ellers må jeg nok aflyse eller bare prøve og se om jeg kan nå hjem og få nok træning.

Anders Dahl
09-05-2012, 20:55
Så fik man byttet den vagt! :) Hvornår skal der trænes Corvette Egil? ;)

Egil Sandfeld
09-05-2012, 21:34
Jeg har også fået byttet vagten væk! Jamen der er træning hver søndag, men vi kan godt køre på et tidspunkt snart :)

Egil Sandfeld
10-05-2012, 11:31
Til uinformerede så er jeg en del af holdet, der sammensætter ELMS, jeg fungerer primært som race steward og praktisk gris sikkert :)

For søren så er der kommer en stor fætter med på holdet. iRacing.com sponsorerer 3 x 10$ credits, som vi selv bestemmer over, hvordan skal bruges. Vi giver nok 20$ til vinderen af CleanX Challenge og giver 10$ til en random kører, som har deltaget i mindst 3 ræs.

Derudover der er præmier fra Derek Speare til vinderne af hver klasse. Der er ikke mere plads i selve tilmeldingen, men da der altid er nogen, som ikke dukker op, så er der stadig god plads på reservelisterne, hvis nogen skulle få lyst til at køre med :)

Jeg forsøger at præge sikkerheden i racet, ved at motivere kørerne til at opføre, ligesom vi gør det i Fair Cuppen: Fair, Hard and clean racing principperne. Frank Sonne er med på holdet som Race Steward - så det skal nok gå godt, jaja.... :)

Egil Sandfeld
10-05-2012, 11:33
Hele serien bliver broadcastet af nogle gutter fra e-tv, som primært indtil nu har beskæftiget sig med oval racing, men de er klar til at sende fra vores serie også :)

ETVLive! is proud to have exclusive broadcast rights to this series. Offering the best in broadcast quality, full 1280x720 replays, and the best broadcast team in the business, we look forward to the official launch of ETVLive!'s road racing channel, RoadTVLive!. Please join Sean Pevik and Shaun Pechin as they call the action live from Sebring on Sunday, May 20th.

ETVLive!, your Online Auto Sports Entertainment Network!
www.etv-eplay.net

Lasse Bruun-Hansen
10-05-2012, 12:11
Den bliver mere og mere spændende, denne serie :D

Anders Dahl
12-05-2012, 20:31
Der er en træning oppe nu og til kl. 10. Det setup vi brugte sidst Egil er for lavt, så der skulle nogle modifikationer til. Jeg leger lige lidt mere med det og så uploader jeg i aften. Kører 1:55-56 tider med race fuel.

Egil Sandfeld
12-05-2012, 20:49
Ja jeg hævede også bare lige ride height (perch offsettet), så den står til 55mm foran, og vist nok omkring 58-59 bagved. Men det lyder som nogle goder tider, du kører :)

Anders Dahl
12-05-2012, 23:53
Her er setuppet:
2130

Jeg hævede den og gjorde den lidt blødere. Ved ikke helt om det er til hjælp endnu, men bilen føles god at køre, selvom der nok sagtens kunne forbedres.

Egil Sandfeld
13-05-2012, 12:11
Der er 12 timers træning i dag, vist nok fra kl. 14 her i DK :) Jeg skal nok køre noget lidt i eftermiddag og i aften, men vi kan da mødes på TS

Anders Dahl
13-05-2012, 12:31
Lad os gøre det. Mener dog det starter kl. 16 :)

Egil Sandfeld
13-05-2012, 16:04
Super lige efter F1 race - perfekt :) Jeg har lige sat dit "Clean X" logo på vognen, så den er klar nu til at køre :) Serveren er oppe!

Anders Dahl
14-05-2012, 10:56
Resultat efter træning, http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5604845&custid=37098 .

Fik dig til sidst Egil ;)

Egil Sandfeld
14-05-2012, 11:13
Hehe og du kom ned i 1.53! yay. Det ville jeg også have gjort, men en HPD tænkte, at han ville øve sig på mig i løbet af den omgang, hvor jeg var i -0.45sek, så der røg den. Og så havde jeg kun fået 4 timers søvn natten inden, hvilket jeg tror, jeg kunne se på mine bremseprocenter (langsomt op og igang med at bremse, fremfor direkte på 80%).. Kan du ikke tjekke, hvad dine bremseprocenter er i bremsezonerne efter nogle langsider? Mine ligger generelt mellem 71-79 % i starten af nedbremsningen, men spørgsmålet er om jeg kan bremse en anelse mere uden at blokere?

Jeg vedhæfter også lige min ATLAS C6.r Workbook herunder, så du kan lege med den :) Gennemsnitsbrændstof er cirka 3.32 liter per omgang.

Anders Dahl
14-05-2012, 22:50
Tror sagtens du kan bremse mere i starten. Har vedhæftet et billede af en nedbremsning til hårnålen. Jeg ved ikke om det er mig der har lidt parkinson eller om g27 pedalerne bare ikke er så præcise, men helt godt ser det ikke ud. Max bremse på denne er 86%:

2132

Hvis jeg sammenligner vores omgange i iSpeed kan jeg se at du har en meget renere "bremse-linje" end mig. Syntes at min hopper lidt.

Og super fed workbook!

Egil Sandfeld
17-05-2012, 17:47
Cool, men det kommer an på om man bremsen på asfalten eller på cementunderlaget. Hvad er dine dæktryk? Jeg har 152 foran og 145 bagved, men med 30 minutters kørsel når LF op på max tryk på 190kPa.. Mon det er optimalt, eller den skal over 200...?

Egil Sandfeld
18-05-2012, 00:08
Aftenens practice resultater:
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5634442

J (http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5634442)eg fik sgu sat en kanon god omgang til sidst - 1:53.536 ! Den er jeg ret stolt af, men jeg håber, jeg kan gøre det igen :) Hvis ellers vi holder os på banen og er skånet for uheld med andre klasser, så ser det fornuftigt ud for os danskere.. Dog har jeg ikke set Farooq Manzar køre endnu, men hans PB på Sebring er 1.55.3 (nok dagsudgaven af Sebring)

Lasse Bruun-Hansen
18-05-2012, 04:39
Ja det ser sq lovende ud for jer ;-)

Min pb i HPD'en er 1:46.488 indtil videre... Christ hvor er der langt op til de hurtigste :P

Anders Dahl
18-05-2012, 13:51
Fed tid Egil! Det kan godt være at Farooq er hurtig, men så tager vi team mesterskabet :D

Egil Sandfeld
18-05-2012, 15:33
Lasse, vi kan da holde de hurtige i LMP2 tilbage lidt, når vi kører ;) Ja vi rydder bordet, gør vi!

Stefan Overgaard
19-05-2012, 00:26
Så fik jeg endelig lidt længere træning og fik rundet et halv hundrede omgange. Jeg kørte udelukkende med race fuel i denne session og fik min tid ned på 1:56.077. Qual kan jeg forhåbentlig gøre over 1 sek hurtigere. Så må vi se om det er nok til at klare cuttet.

http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5641500&custid=74968

Hvad har I planlagt med hensyn til pit-stops. Hvad jeg kunne regne mig frem til skal jeg med mit kørselsmønster nok bruge omkring 185L, hvilket vil sige at det lige akkurat IKKE kan klares med ét. Kører I to gange fuld tank og så en splash 'n dash til sidst, eller tager I tre ca. lige lange stints?
Jeg hælder mest til det sidste selv. Jeg kommer ikke på podiet alligevel og så hellere bruge lidt længere tid på to dækskift så jeg undgår at skulle skøjte rundt på brugte dæk alt for længe.

Egil Sandfeld
19-05-2012, 15:56
Hmm jeg mener, jeg bruger i gennemsnit 3,33L per omgang, hvilket giver cirka 206L i alt for mig.. Er dog ikke lige helt sikker på det tal, men det står hjemme i telemetrien et sted, hvilket jeg lige skal ha tjekket.. Så jeg starter ellers med 90L, kører 40 min fylder 60L, kører 40 min igen og så 60L. Det blir vist bare sådan. Alternativet er at tage 2 x 90 liter og så et splash på 30L til sidst uden dæk måske, men der skal man stadig bruge tid på at køre ind og ud af pit, så jeg tror det kommer ud på et?

Godt at du er ved at finde dig til rette :)

Stefan Overgaard
19-05-2012, 17:41
Jeg skal da ikke udelukke at jeg har regnet forkert, men det er ikke værre end at man halvvejs i løbet lige kan tælle sammen hvor meget man har brugt og så når det bliver tid til det andet pitstop bare fylde på så det passer til det dobbelt af det.

Stefan Overgaard
19-05-2012, 22:33
OK, ved nærmere eftersyn bruger jeg 1 L per 36 sec i gennemsnit, eller 200L alt ialt. Jeg tror jeg tager mine stints som 80/60/60 (evt lidt mere til sidst for at være sikker).
Min Pre-Qual har jeg fået ned på 1:54.956 nu. Det bliver vidst ikke bedre, men af hvad jeg kunne fornemme af tiderne burde det også være godt nok. Det er godt nok over et sekund fra min optimal, men den når jeg ikke i nærheden af denne gang.

Egil Sandfeld
19-05-2012, 22:52
Det er også mere vigtigt, at du kan køre stabilt over længere tid.. Jeg synes mit setup bliver en anelse mærkeligt omkring omgang 8-10 på et stint, men bliver så god nok igen derefter.. Er det noget i kan følge? Også Outlap er bilen sindsyg ustabil off-throttle, men så længe man ved det, så kører man derefter :) Glæder mig rigtig meget til i morgen!

Egil Sandfeld
19-05-2012, 22:59
3.35L i gennemsnit bruger jeg. Det betyder 208L, så 90L + 62L + 62L for at være sikker giver 214L i alt.

Anders Dahl
20-05-2012, 15:31
Egil på "foreløbig pole" ;) Ingen Farooq Manzar. Det begynder jo at se rigtigt godt ud :) Hvornår mødes vi på TS?

Egil Sandfeld
20-05-2012, 15:45
Ja jeg var lige ude at løbe, og kom lige pludselig til samme konklusion! Manzar er ikke til racet :D Men vi skal holde skruen lige i vandet... Jeg kommer på om lidt når N24 er færdig

Room #4 på TS!

Egil Sandfeld
20-05-2012, 22:19
1280X720 replay af racet :)

http://www.etv-eplay.net/livepage/Rewind/feature.html

P (http://www.etv-eplay.net/livepage/Rewind/feature.html)uha det var hårdt, men skide sjovt :)

Egil Sandfeld
21-05-2012, 00:31
Replayet i 1280X720 kan hentes her:

http://www.etv-eplay.net/Vidoes/2012-05-20_ESCORS-Sebring.flv

Lasse Bruun-Hansen
21-05-2012, 09:40
Ja, pyha det var en hård omgang...

Har skrevet min oplevelse a racet her: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/125/1960005.page#4472876 på side 6...

Er stadig mega ærgelig over vores sammenstød Egil. Det satte da lige en dæmper på resten af løbet :( Det var selvf. et uheld og der var ikke så meget jeg ku' nå at gøre, men damn var trist bagefter. :085:
Tør slet ikke overhale dig en anden gang nu :105: :002:

Anders Dahl
21-05-2012, 21:17
Der er et 2.4h løb på søndag: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1963594.page#4473942

(http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1963594.page#4473942) Det kunne vi jo bruge som træning :) ? Har tilmeldt mig. Der er kun 3 pladser tilbage i GT1

Anders Dahl
22-05-2012, 13:16
Tror at dette er setupet vi skal arbejde videre på:
2134

Det er oprindeligt Kay Kaschube´s Silverstone setup, som jeg har ændret meget lidt på. Det eneste jeg tror kræver noget ændring er måden det drejer ind i svingene. Det drejer rigtigt godt ind, men "slår" tilbage med lidt understyring.

Egil Sandfeld
22-05-2012, 14:03
@Lasse: Hov havde egentlig skrevet en besked til dig her, Lasse, men den er vist forsvundet igen? Nå men tag det ikke så tungt, for det var jo en raceincident, som bare var ***** uheldigt for os alle tre involverede. Men jeg må sige, at jeg blev lidt forvirret af dig, at du på omgangen fra T5 og indtil T15, havde holdt dig meget tilbage fra at overhale mig. Så det kom som en chok, da du lige pludselig ramte mig, for jeg troede ikke, du ville forbi der heller. Egentlig kan jeg bedst lide, hvis den hurtigere bil er lidt mere dominerende og viser, at "nu vil jeg sgu forbi", fremfor det der med at ligge bagved og vente og vente, som virker lidt usikkert. Men nu kendte jeg ikke lige til din bils tilstand om den var skadet? Anyway det er MC racing :)

@Anders: Ja det lyder sgu meget fornuftigt med at prøve hans setup og fedt at du gider "teste" det på søndag :)

Bump stiffness and Rebound stiffness: These are damper (shock absorber) settings. They affect the balance of the car just like swaybars do except that they only affect the stiffness of the suspension when it's in motion.

So that means the stiffness of the suspension is momentarily increased when the car leans into a turn. Or when it levels back out again after a turn.

You can tune these settings to make the car more lively so that it has a more oversteery edge when you first start to turn. Or you can set it opposite to ease into a turn more smoothly and slowly.

One effect to watch out for in particular is when you turn the car, and the front end initially turns in very rapidly as if too spin, and then immediately washes out again and settles into the turn all on its own. This is what happens when your dampers are set for a lot of nervous oversteer while the springs/swaybars are set for much less. The balance difference is too extreme.

In general, I like to set the dampers to the same relative stiffness front and back as the springs have. This will help the car maintain steady and predictable balance as it goes over bumps. Otherwise, if you were to make the front dampers relatively stiffer, for instance, then whenever the car passed over a bump during a turn, the balance of the car would momentarily shift toward understeer. That could be desirable in some circumstances, but in my opinion usually not.

If the car oscillates excessively after running over bumps or curbs, increase the overall stiffness of the dampers front and rear. Be careful because you don't want the car to be overdamped either. You want it to be damped just enough to keep the car from oscillating. Fra David Peterson's guide til setup af C6.r - http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1817184.page

M (http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1817184.page)åske skal bump + rebound skrues lidt ned (nogen som kan rette mig)?

Anders Dahl
22-05-2012, 14:11
Det er lige præcis det jeg har rettet på :) men der skal nok lidt mere til

Lasse Bruun-Hansen
22-05-2012, 15:29
Egil, ja jeg var lidt tilbageholdende og måske også lidt ekstra, NETOP fordi at det var dig og Anders, da jeg jo absolut ikke ville risikere at ødelægge noget for jer to. Skæbnens ironi er jo så, at det måske derfor gik galt fordi jeg var for forsigtig til at starte med... :-P

Og ja, min bil haltede også en lille smule på farten. Manglede et par sekunder hver omgang efter det første lille "tap" jeg havde med en hpd der røg på tværs at banen efter han spant, selv efter den var blevet repareret. Pitfolkene fik fikset den så den kunne dreje ordentligt igen, men der manglede lige en smule speed, kunne jeg mærke hver gang jeg skulle forbi GT'erne. Specielt vetterne var en udfordring at komme forbi.

Jeg skal nok være mere "direkte" næste gang, og vise hvem der bestemmer (haha) ;-)

Egil Sandfeld
22-05-2012, 16:11
Lyder godt :D

Jeg har lige kørt en 2.13.456 med dit setup, hvor jeg har ændret nogle ting.. Jeg har ikke pillet ved diff endnu, men jeg ved fra andre setups, at vi kan få den til at dreje bedre ind med gas end nu.. Og så har jeg oppet Brake Bias til 63%, for så kan der bremses senere og mere stabilt inden Bruxelles T10.

Kim Vedel Østerby
22-05-2012, 22:44
Lyder godt :D

Jeg har lige kørt en 2.13.456 med dit setup, hvor jeg har ændret nogle ting.. Jeg har ikke pillet ved diff endnu, men jeg ved fra andre setups, at vi kan få den til at dreje bedre ind med gas end nu.. Og så har jeg oppet Brake Bias til 63%, for så kan der bremses senere og mere stabilt inden Bruxelles T10.

Jeg er ret rusten i Corvetten, men prøvede at tage nogle runder på Spa her til aften. Med udgangspunkt i dit setup Egil, har jeg ændret et par småting og fået et ret pålideligt og neutralt styrende setup ud af det. Jeg er ikke setup haj og har ikke brugt lang tid, men har dog uploadet det, så i kan se om der er noget brugbart ved det.

Anders Dahl
25-05-2012, 11:45
Har endelig fået tid til at prøve dit setup, Egil. Jeg syntes stadig at det har problemer med at dreje ind i de lidt langsommere 3.gears sving. Så jeg prøvede at ændre lidt på affjedringen. Har bare sat alle Springs en tak ned og det lykkedes mig at køre en 2:14.1x med race fuel. Det føles lidt mere stabilt at køre og selvom man nok mister lidt tid i de hurtigere sving, er der meget at hente, især i busstop. Har også ændret BB til 61,5%. da 63% er lidt for ekstremt til mig :).
2139

Der skal nok stadig ændres på diff.

Egil Sandfeld
25-05-2012, 16:20
Men har du prøvet Kims? Måske, og kun måske kan jeg være din crew chief på søndag, hvis jeg når hjem fra fødselsdag! Og hvis du vil have det?

Anders Dahl
25-05-2012, 22:26
Hvis du har tid og lyst er du da velkommen. Jeg kan bare holde mig på TS. Løbet er mest tænkt som træning så gør nok ikke det store ud af det, men lad os nu se. Der er jo F1 på Monaco også :O

Lasse Bruun-Hansen
27-05-2012, 14:33
Jeg laver en træningsserver i aften kl 20.

4 timer, ingen password. :-)

Egil Sandfeld
27-05-2012, 17:00
Super, Lasse :)

Jeg er på TS i aften, så jeg kan guide dig. Anders, Gider du sende password til serveren over PM, så jeg kan spectate?

Egil Sandfeld
28-05-2012, 17:59
Anders jeg har kørt 8 omgange med det nye setup, telemetri herunder:

http://dl.dropbox.com/u/9959158/c6r_spa combined 2012-05-28 16-23-23.ibt

Prøv at se under Traction fanen, ved højre baghjul, sådan som den ikke er "pæn" (det samme udslag er for alle omgange og ikke kun den her):

2143

Målet er en 'eksponentiel' linje på begge sider, men jeg kan ikke finde ud af, hvad der skal skrues på ved højre baghjul.. Bump/Rebound Stiffness+/- ?

Guide til shock, bump, rebound her: http://dl.dropbox.com/u/9959158/Shocking.pdf

Egil Sandfeld
28-05-2012, 18:03
Jeg bruger 3,62L i gennemsnit per omgang. Med 144 minutter ialt, og omgangstid på 2:15, så giver det 232L / 255L safe. Mine pitstops bliver så nok 90+60+90 (=240L) alt efter om der er trafik eller ej :)

Anders Dahl
28-05-2012, 21:09
har ingen idé hvorfor, men et bud kunne være at de venstre sving der er på banen er lange og hurtige, hvorimod højre svingene er max 3. gear på nær Eu Rouge. Ved heller ikke hvad man kan gøre for at ændre det.

Anders Dahl
28-05-2012, 22:20
Og så er der squ en 1. plads til os i team standings:
http://elms.ileaguerace.com/page/view_page/ESCORS-Le-Mans-Series-supported-by-DigitalRacing/68

Anders Dahl
02-06-2012, 18:51
Resultater for en træning i går. http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=5742993&custid=64876

Farooq Manzar køre rigtigt hurtigt, ellers er vi meget godt med :)

Egil Sandfeld
03-06-2012, 11:23
Ja det gør han, men han trækker så også lige 11 incs på 5 omgange, så han bruger måske course cutting til at nå de tider?

Egil Sandfeld
03-06-2012, 14:06
Jeg er på TS fra kl. 16 cirka, hvis i vil med til at øve overhalinger mellem klasserne?

Racet kan følges i aften her: http://www.etv-eplay.net/livepage/E-Max/index1.html
R (http://www.etv-eplay.net/livepage/E-Max/index1.html)ace start kl. 19 DK

Anders Dahl
04-06-2012, 09:08
Har fået set broadcast igennem nu. Nøøj hvor ser din bil smadret ud efter uheldet, Egil. :O De var noget imponerede over at du kunne køre de tider med den bil :D Ellers var det endnu engang et super fedt race!

Stefan Overgaard
04-06-2012, 18:19
Endnu engang måtte jeg takke af før tid.
Jeg kom ellers rimeligt igennem første stint og lå vist 7 eller 8, men magtede så at ramme væggen ved pit-indkørsel. Ikke alt for hårdt og da jeg ikke kunne mærke nogen skade på vej gennem pitten fortsatte jeg uden at bruge tid på reperation. Det viste sig desværre at det var noget værre, idet bilen overstyrede krafigt ved turn-in, så jeg måtte bide det i mig og gå i pit igen for at ordne det.
Jeg kom ud igen som 9'er og bilen kørte heldigvis normalt efter dette, men med ca. 40 minutter tilbage var jeg involveret i et uheld med de to førende HPD'ere. Jeg blev meget overrasket da det skete og var lige efter bange for at jeg havde overset eller mistolket situationen fuldstændig, men efter at have set den igennem både på eget replay og live-transmissionen ligner det et oversats af en af de andre.
Meget smadret bil og ind i pit igen. Desværre var den ikke til at lave helt og jeg måtte køre en håndfuld meget krævende omgange, inden den fik overtaget og endte i væggen for good.
Jeg tror dog jeg vist lige akurrat nåede de 70% distance denne gang.

Egil Sandfeld
04-06-2012, 22:05
@Anders: Min bil var lamslået, haha det er jo helt sygt at se på, sådan som den kørte skævt. Men faktisk var den nogenlunde stabil at håndtere, det var kun under nedbremsninger at den var meget ustabil. Jeg tror den er blevet slået tilpas i stykker i begge sider, så den holdt sig balanceret :) Super godt kørt af dig, Anders. Danmark kan være stolt over din stabile indsats! Godt vi er så gode med pitstopstrategier og benzinpåfyldning :) Fedt at give publikum lidt spænding med det til sidst ;)

@Stefan: Ja jeg har godt set dit uheldige incident med Teemu, som han også fortryder meget, ved jeg. Derfor bør en PRO/WC kører vide bedre end det der. Det er ikke fair for dig, for du gjorde absolut ingenting galt i mine øjne, så det er bare så uheldigt :( Jeg håber dog, at du havde et godt og spændende løb indtil?

Jeg havde et spændende og interessant løb med op og nedture. Først nedtur, da jeg spinder L1 i Bus-stop. Må så vente på, at næsten alle GT1'ere har passeret. Nå P10, og så er det ellers bare med at kæmpe sig opad. Når efter 26 omgange vist endda P3, må i pit, og så fanger curben mig i Blanchimont T18, hvor jeg tordner ind i væggen, og må 23 minutter i pit. Fortsætter i håbet om at nå 70% og få de ekstra 5 point. Det gør jeg, og jeg får endda indhentet 2 positioner, hvor Stefan måske var den ene? Den anden ræsede jeg sgu med på de sidste 10 omgange. Det var den stille benzin-dans, hvor jeg måtte holde igen med gassen for at spare benzin, samtidig med at jeg blev presset bagfra af Ruud Mulders på P10. I sidste bus-stop spinder han rundt og jeg kan trille i mål med 0.5L tilbage i tanken. Hvis jeg havde givet gas hele vejen på sidste omgang, ville jeg komme spruttende over målstregen, hvilket er så syret at tænke på :)
Så begivenhedsrigt ræs, hvor jeg gerne ville have undværet crashet i T18.

Broadcastet bliver bedre og bedre, dog kan de stadig godt fokusere lidt mere på tætte ræs frem for bare at vise førerne af klasserne, men det får de nok snart styr på :) Hehe kan ikke lade være med at grine af deres udtalelser af de hollandske navne: "Cohen.. no... Kohn... no.. Coon Gerrards... Coon Gøøøøøø...." :D

Anders Dahl
04-06-2012, 22:16
Jeg bliver også mere og mere stolt af mig selv, haha :D Hvornår starter vi træning til Silverstone? ;)

Egil Sandfeld
08-06-2012, 14:02
Jeg er igang :) Prøv lige det her setup, jeg har vedhæftet. Det er vores setup fra Sebring (=stabilt), men med mere rake så der er mere DF i de hurtige sving. Samtidig er det bump/rebound settings fra Wyatt Fosters setup til Silverstone fra 2012. Dækkene er ved højere tryk for at de ikke skrider så meget sidelæns (ret mig hvis dette ikke holder). Kan køre 1.43:5 med 8L, 1.44:5 med 90L indtil videre!

Jimmy Larsen
08-06-2012, 19:26
Samtidig er det bump/rebound settings fra Wyatt Fosters setup til Silverstone fra 2012. Dækkene er ved højere tryk for at de ikke skrider så meget sidelæns (ret mig hvis dette ikke holder).

Det burde det egentlig ikke....

Silverstone er langt mere jævn end Sebring.....

På Sebring er der brug for en del mere rebound og blødere ARB....

Anders Dahl
08-06-2012, 21:57
Har prøvet dit setup. Det føles godt og stabilt, men jeg kan stadig køre 0.2-0.4 hurtigere med Kay Kaschube´s setup fra Falcon-GP. Dog syntes jeg ikke rigtigt om det setup. Er stadig igang med at afprøve diverse andre setups.

Lasse Bruun-Hansen
09-06-2012, 11:11
*Hulk, Snøft, Vræææl* Jeg kan ikke være med til Silverstone. Skal ud og forsvare vores 1. plads i gokarten, så det går nok. ;)

Men jeg havde nu set frem til det løb alligevel..

Held og lykke drenge!! :-)

Mads E Hansen
09-06-2012, 12:02
*Hulk, Snøft, Vræææl* Jeg kan ikke være med til Silverstone. Skal ud og forsvare vores 1. plads i gokarten, så det går nok. ;)

Men jeg havde nu set frem til det løb alligevel..

Held og lykke drenge!! :-)
Det er også vigtigere at køre for DSB Racing Team og statuere at vi er nr.1 og har tænkt os at blive der :023:

Egil Sandfeld
09-06-2012, 12:46
Har prøvet dit setup. Det føles godt og stabilt, men jeg kan stadig køre 0.2-0.4 hurtigere med Kay Kaschube´s setup fra Falcon-GP. Dog syntes jeg ikke rigtigt om det setup. Er stadig igang med at afprøve diverse andre setups.

Kan vi kombinere Kay's setup med mit så?

Anders Dahl
09-06-2012, 17:43
Prøv dette her:
2167

Har kun ændret på gear og rear-suspension. Kan køre 44 rent på første omgang med 90L med det. Der skal nok stadig finjusteres for at finde mere tid, men for mig virker det godt.

Anders Dahl
11-06-2012, 22:53
Min hdd er squ stået af, så jeg må holde for i aften.

Egil Sandfeld
13-06-2012, 13:28
Hvor slemt står det til med harddisken, Anders?

Egil Sandfeld
13-06-2012, 23:27
Jeg laver en træningserver torsdag fra 19.30 - 23.30 : Silverstone! Håber at se jer :)

Anders Dahl
18-06-2012, 17:35
Så er jeg tilbage fra Le Mans! Min hdd er stået af, så mangler setups fra den sidste måned(sidste backup). Gad du sende ELMS setups Egil?

Anders Dahl
22-06-2012, 16:42
Efter en uges pause halter jeg squ også lidt efter. Jeg prøvede begge dine setups, Egil, og jeg syntes at Silverstone6 er det bedste. Dog syntes jeg at det var lidt ustabilt nogle steder på banen, især ved retningsskift. Jeg satte "rebound stiffness" ned på 7 bag ved. Nu ligger bilen rigtigt stabilt på vejen. Den understyre dog lidt ud af de hurtigere sving når man har 100% throttle, men det føles faktisk ret godt fordi man let kan føle når understyringen kommer. Jeg kan køre stabile 44.5 tider gennem de første 10 laps(dog med lidt udsving når der er fejl). Tror sagtens at jeg kan bruge dette setup til race, men vi må lige se om der kan ændres noget til det bedre.

Anders Dahl
22-06-2012, 19:17
Helt langsom alligevel ikke, har lige kørt 1:43.642 med race fuel. Godt nok på første flyvende, men den kom lidt ud af ingenting.

btw, der er en hosted oppe, 6 timer.

Egil Sandfeld
22-06-2012, 20:39
Godt at se! Og så med race fuel, yeah :D

Anders Dahl
23-06-2012, 20:02
Har hosted en 4 timers session

Anders Dahl
24-06-2012, 13:23
Hvornår mødes vi på TS? Jeg er nok klar engang efter F1 :) Skal også lige have indstillet TS, da jeg ikke har haft det kørende siden re-install.

Egil Sandfeld
24-06-2012, 13:46
Jeps helt enig, vi kan da lige mødes efter F1, jeg skal godt nok have øvet noget traffic racing efter F1, så det kan vi da gøre :)

Jeg er gået tilbage til at bruge silverstone5 men så med lavere dæktryk. Det er mere stabilt, og det er det, jeg fokuserer på i dag, for jeg skal bare gennemføre uden de store incidents, hehe :)

Anders Dahl
24-06-2012, 14:03
Super! Jeg holder mig til Silverstone 6, dog med en lille ændring. Har sat front ARB til 6 istedet for 5 for at nedbringe understyringen en smule, især ved low fuel.

Anders Dahl
26-06-2012, 16:43
Points updated:
http://www.ileaguerace.com/champ/show_champ/ESCORS-Le-Mans-Series-supported-by-DigitalRacing/302 (http://www.ileaguerace.com/champ/show_champ/ESCORS-Le-Mans-Series-supported-by-DigitalRacing/302)
Det var noget med at du ikke kunne køre Road Atlanta, Egil? Har du tilfældigvis noget setup liggende?

Egil Sandfeld
26-06-2012, 16:48
Ja det er rigtigt, da jeg er til Roskilde Festival der :)

Hmm nej umiddelbart ikke, men jeg tænker, at du kan tage Sebring som udgangspunkt og ændre i suspension?

Gad godt at køre med på Road Atlanta, for den er sgu fed i MC.

Anders Dahl
26-06-2012, 17:21
Sebring virker ikke ret godt på Road Atlanta. Har dog fundet 2 setups på Falcon GP´s hjemmeside som jeg lige skal have prøvet

Martin Vinther2
26-06-2012, 22:18
Prøv det her Anders

2178

Anders Dahl
26-06-2012, 22:28
Super! tak :)

Jimmy Larsen
27-06-2012, 13:03
I stedet for Road Atlanta vil jeg foreslå Mosport eller Laguna Seca (med lidt længere gearing)
Disse har nogenlunde samme typografi og burde uden problemer kunne gå an...

Michael Ryhl
27-06-2012, 20:00
Undskyld! :105: - måske har jeg mistet "tråden", - men handler alt stadig KUN om Corvette, eller ....
Selv er jeg meget nysgerrig efter HPD setup tip, - især til Road Atlanta .... :002:

Lasse Bruun-Hansen
27-06-2012, 20:09
Du er ikke alene Michael ;) Jeg har ikke påbegyndt træning til Road Atlanta i HPD'en endnu. Skal nok dele hvis jeg finder ud af noget brugbart !

Michael Ryhl
27-06-2012, 20:15
Du er ikke alene Michael ;) Jeg har ikke påbegyndt træning til Road Atlanta i HPD'en endnu. Skal nok dele hvis jeg finder ud af noget brugbart !

Mange tak, Lasse... ja der kommer jo f.eks. et Petit Le Mans senere på året, - jeg er dog heller ikke begyndt at arbejde i det, men måske skulle man snart, - og lave en ny tråd om det .... :002:

Anders Dahl
08-07-2012, 15:41
Sidste løb bliver kørt i aften. Broadcast burde starte ved 7 tiden(17 gmt). http://www.etv-eplay.net/wordpress/. Der er også blevet lavet en spotter guide: https://dl.dropbox.com/u/24240745/elms-spotters-guide.png

Egil Sandfeld
08-07-2012, 16:57
Held og lykke i aften til danskerne :) Jeg når selvfølgelig lige hjem fra Roskilde, så jeg ville kunne nå at køre med, hvis jeg havde fået trænet, men jeg må nok hellere få sovet ud ;)

Anders Dahl
08-07-2012, 23:38
Nøj, hvor var det skuffende... Bliver ramt af en spundet GT og crasher efterfølgende med et par biler :/!#¤!?! Dean Allen vinder det samlede mesterskab med 3 point, medmindre han for straf for noget, men det tror jeg ikke. Gogo season 2.