PDA

View Full Version : ryger du ?

John Holme
10-07-2010, 22:16
Jeg kørte Spec på lowes med inderkredsen ( eller var det Texas ?) - lå rigtig godt som 5'er da jeg på 10. omg pludselig mister motorkraft og bag mig ligger en TYK søjle af kulsort/grå røg.
Jeg fortsatte et stykke tid med at lægge røgslør på banen med halv fart ( de andre syntes ligefrem det tilføjede løbet noget ekstra ) men da jeg ikke længere kunne miste placeringer - stoppede jeg og ventede lige før mål for i det mindste at genneføre.
Kunne jeg havde gjort andet ? Og hvad kan afsted komme sådan opførsel fra bilen ?

dolmeyer
11-07-2010, 09:18
Hej John.....bilen er "over kørt", og derfor blevet for varm. Du må have motor bremset for hårdt. Nu ved jeg ikke hvilken bil du kører, men jeg har kun oplevet det en enkelt gang på Laguna Sega i en Soltice. Jeg troede at omdrejnings begrænseren sørgede for at det netop ikke kunne ske, men åbentbart ikke :).

Richard Torp Jensen
11-07-2010, 10:59
Her er min bil til vores Hosted race på Mid-Ohio..

MrChaos
11-07-2010, 12:43
Her er min bil til vores Hosted race på Mid-Ohio..

Hej Richard

Du lå ikke mærke til hvad køler temperaturen lå på da det skete vel ?

Bare så jeg ved når jeg køre om jeg ligger tæt på den temp hvor det sker :D

Richard Torp Jensen
11-07-2010, 13:19
Nej jeg har slet ikke kigget på det.. :002:

MrChaos
11-07-2010, 13:24
Nej jeg har slet ikke kigget på det.. :002:

Hmm øv altså :D

Jamen jeg finder ud af i aften om jeg ligger tæt på eller om jeg overskrider det punkt :D

Richard Torp Jensen
11-07-2010, 13:36
Jeg tror selv at det er fordi jeg lavede tre-fire RIGTIG grimme nedgearinger... :103:

John Holme
11-07-2010, 19:44
Jeg prøvede at 'genskabe' situatiionen ( jeg kørte i Spec ) men kunne ikke få det til at ske igen lige meget hvor hård jeg var ved bilen.
Jeg havde en tyk røgsøjle i samme grå/sort farve som din lille røgsky på billedet. Søjlen lå hele vejen efter mig halvvejs rundt om banen. Blev hængende ca. 25 - 40 sekunder og var hvid/grå/sort.
Stoppede jeg op, indhentede den mig og hyllede mig selv ind i røg så jeg intet kunne se omkring mig.
Jeg vidste bare ikke at det grafisk var kommet så langt, siden jeg kørte sidst.
Prøv at gå ( i Garagen ) ind i Options. Ved ikke hvor mange biler der har det, men nederst til venstre er der et felt jeg ikke havde set før som kan gives flueben. Det er om custom setup eller noget - kunne det havde noget med det at gøre ? Jeg trykkede flueben ind/ud for at se hvad det afstedkom, og da kom en besked om at noget ville blive 'deleted' - ???
Det rørte jeg ikke ved anden gang under rekonstruktion, men mener osse jeg satte det tilbage igen, første gang da jeg pillede ved det og motor brændte, men måske det var for sent ( delete var sket ) ???
Nogen ide ?
:033: