PDA

View Full Version : Til Allan - Hvordan skiller jeg mit PWTS rat ad

Kim Vedel Østerby
14-07-2010, 10:27
Hej Allan

Som lovet lidt billeder som gerne skulle kunne hjælpe dig til at skille dit Fanatec Turbo S rat ad.

Som vi talte om i går, skal du have fjernet limen. De 2 røde cirkler herunder viser hvor tappene sidder, som låser stikkene til pedaler og skifter fast.

823

Når tappene vippes til side kan du løfte stikkene op.

824

Som du næsten ser herover er der 2 tappe, som holder det lille plastic-konsol fast. Vip tappene til side og pres konsollet nedenud. Herunder kan du se konsollet efter afmontering.

825

Det er noget enklere i den anden side. Her fjernes de 2 skruer, markeret på billedet herunder.

826

Printes gør lidt modstand, når det skal løftes af.
827

Du burde nu kunne nå de 2 x 4 skruer som holder frontpladen på plads.

Dette er jo kun en lille del af det at afmontere et Fanatec PWTS rat, men er der brug for mere er det bare sige til.

Allan T. Olsen
15-07-2010, 09:25
Hej Kim.

Mange tak for hjælpen.
De eneste jeg mangler nu er en skruetrækker der kan må ind til skruerne. :023:

Ronni Brian
15-07-2010, 11:15
nu kan min nysgerrighed ikke holde til det længere. Hvorfor skal i skille det ad? Er det fanatec der er kommet med en fantastisk update til deres skrammelrat? Eller er det bare nysgerrighed. Er nemlig selv den type der skiller alt ad

Richard Torp Jensen
15-07-2010, 11:17
. Er nemlig selv den type der skiller alt ad

Det er jeg slet ikke i tvivl om... :005:

Allan T. Olsen
15-07-2010, 11:35
nu kan min nysgerrighed ikke holde til det længere. Hvorfor skal i skille det ad? Er det fanatec der er kommet med en fantastisk update til deres skrammelrat? Eller er det bare nysgerrighed. Er nemlig selv den type der skiller alt ad

Hej Ronni.

Der er ikke kommet en 'mystisk' opdatering til mit rat. :003:
Problemet er der er slup i ratstammen, da det forreste leje er en snas for lille ifht. det plastic det sidder i. Det skal lige sikres med lidt epoxy.

Allan T. Olsen
15-07-2010, 11:36
Hej Kim.

Så fik jeg frontpladen af.
Hvordan kommer jeg ind til det leje der skal sikres?

Ronni Brian
15-07-2010, 11:44
http://www.youtube.com/watch?v=wyDT5MsQGJE&feature=related

ja har også haft et fanatec rat. Føltes som om jeg var ved at knække det fordi det var så løst i ratstammen. Og så var det bare noget lort generelt. Så det havde jeg i 14 dage. Ved ikke om der er noget i den video du kan bruge.

Allan T. Olsen
15-07-2010, 14:10
http://www.youtube.com/watch?v=wyDT5MsQGJE&feature=related

ja har også haft et fanatec rat. Føltes som om jeg var ved at knække det fordi det var så løst i ratstammen. Og så var det bare noget lort generelt. Så det havde jeg i 14 dage. Ved ikke om der er noget i den video du kan bruge.

Ja, den er meget løs.
Kim har ordnet sit, ved at lime det forreste leje.

Videoen kender jeg godt, men den kan jeg ikke bruge, da jeg leder efter anvisninger til hvordan man kommer ind til det forreste leje, men tak for assistancen. :023:

Kim Vedel Østerby
15-07-2010, 19:52
Allan jeg laver nogle billeder til dig.

Kim Vedel Østerby
15-07-2010, 19:53

Er det så Frex eller Ecci du kører med?

Kim Vedel Østerby
15-07-2010, 21:52
Nu hvor du er gået lidt fast med fronten af, er her nogle flere billeder.

835

Fjern de 3 markerede skruer ovenfor og de markerede nedenfor.

836

Fjern herefter de 8 markerede skruer herunder.

837

Du kan nu trække det forreste plasticstykke af og som du ser herunder giver det nærmest sig selv, hvor du skal bruge epoxylimen.

838

Lim lejet fast og tør overskydende lim væk i tide. Når limen er hærdet er det jo bare køre processen baglæns.

Richard Torp Jensen
15-07-2010, 22:19
Det er dejligt at se når nogle gør så meget ud af at hjælpe andre - rigtig godt gået Kim Ø.... :) :023:

Kim Vedel Østerby
15-07-2010, 23:25
Det er dejligt at se når nogle gør så meget ud af at hjælpe andre - rigtig godt gået Kim Ø.... :) :023:

Jeg kan heldigvis andet end at mobbe :003:

Richard Torp Jensen
16-07-2010, 09:46
Jeg kan heldigvis andet end at mobbe :003:

Syntes nu også det er fedt at du gider at mobbe...det kræver jo også sin mand at gøre det... :003: - og du hjælper også andre ved at gøre det..for du får deres indre svinehund frem og de hopper med på mobberiet... :040:

Sehested
16-07-2010, 10:33
Syntes nu også det er fedt at du gider at mobbe...det kræver jo også sin mand at gøre det... :003: - og du hjælper også andre ved at gøre det..for du får deres indre svinehund frem og de hopper med på mobberiet... :040:

Mmmmmmm :118: Indre Svinehund......

Jimmy Larsen
16-07-2010, 10:56
Mmmmmmm :118: Indre Svinehund......

Jeg kan bedre lide den ydre.........:080:

Sehested
16-07-2010, 11:00
Jeg kan bedre lide den ydre.........:080:

Ligemeget BARE der ER en Svinehund :045: