Jeg har nu kørt en del Iracing siden jeg startet fornyligt. Jeg har hørt meget snak om at alle passer bedre på i Iracing end i andre sims, fordi systemet er bygget op om SR systemet. Det er der måske også nogle der gør, men at blive samlet på en server med en flok simracere, der respektere hinanden og flag, det sker kun en ud af ti gange. Ok det kan man forvente i Rookie serierne, men at det ikke er ret meget bedre i D Klassen, overrasker mig meget.
Da jeg fik min D licens, ville jeg gerne væk fra Rookie serierne, og købte Skip Barber og banerne til serien. Jeg så frem til at køre race i denne klasse, for havde en forventning om at folk ville passe bedre på og tage færre chancer end man gjorde i Rookie, og overholde blå flag - men nej.
Nu er jeg blevet rådet til at køre forsigtigt, sådan at jeg ikke får grønne tal når jeg køre. Det passer jeg også meget på med, og havde i et hårdt race med Skip Barber på Lime Rock, hvor jeg kun havde mine hjul i græsset een gang. Da jeg køre over målstregen, forsætter jeg ned på lille stykke vej der går ligeud i T1, og stanser der. Så kommer der en eller anden idiot og smadre sin bil op bag i min bil, som flyver over og rammer en anden bil, og forsætter ud i banden. Jeg blev noteret for 11 minus point eller (Inc) så jeg inkasseret 10 for at blive påkørt med vilje og de efterfølger det have, efter race. Det var surt, og jeg havde vildt lyst til at skælde ud og råbe højt.
Men generalt køre rigtig mange i D licens, ikke meget bedre end i Rookie desværre.
Det var også meget skræmmene at læse Dennis Johansen´s beretning fra Week 13 - at ryge fra A licens med høj SR, til en D licens i 5 race, uuuuhhaaaa. Det ville jeg blive ked af, hvis jeg ikke selv var skyld i noget af det.
Oplever i andre også at der er mange der burde øve sig lidt mere, før de stiller op til race - lige meget hvilken licens i har?
Til gengæld når man så er med i et race hvor det hele går op i en højere enhed, så finder der ikke noget der er ret meget bedre.
Men der er alt for mange dårlige simracere, som hellere skulle spille playstation.

Reply With Quote

hvis man er hurtig så skal man nok komme frem senere i løbet.